o FMK

14. apríla 2013, victoria, Nezaradené

Môj príspevok bude o FMK. O FMK a vôbec o slovenských univerzitách si každý môže urobiť svoj vlastný názor. Dôležité je, aby ho mal. A myslím tým, z vlastnej skúsenosti. Konštruktívna kritika je kľúčom k úspechu. Mojou snahou však je proaktívne poukázať na pozitívnu prácu, ktorú FMK vykonáva. Vytvára priestor pre kreatívne myslenie študentov. Vytvára súťaže, ktoré aktivizujú študentov a ponúkajú im možnosť vyjadrenia identity so svojou fakultou. Vznikajú pritom hodnotné a oceniteľné návrhy, spolupráce, ktoré sú povšimnutia hodné. Napr: súťaž o wallpapers FMK.

http://fmk.ucm.sk/download/tapety-wallpapers .

Zo študentského hľadiska oceňujem aj sekciu ponuky práce a praxe pre študentov. Študenti, tak majú možnosť obohatiť svoje vedomosti, prípadne svoje vedomosti navýšiť a preniesť ich do praxe. Myslím si, že je to skvelá príležitosť nezostať tak iba v roly študenta, prípadne študenta kritika, ale aktívne vstúpiť do praxe, ktorá bude po doštudovaní jednoznačným benefitom.

http://fmk.ucm.sk/pre-studentov/ponuka-prace-a-praxe

Pači sa mi napríklad aj aktivita doktorandov, ktorí pozvali prezentovať svoje poznatky, skúsenosti českých a poľských kolegov a mohol sa tak uskutočniť piaty ročník doktorandskej konferencie Quo Vadis Massmedia, Quo Vadis Marketina. Vzniká tak kultúrna socializácia, spolupráca, ktorá nám vzájomne môže iba prospieť. Nielen kultúrna, ale aj regionálna, nakoľko aktívnym prístupom sa dostáva Trnava a Trnavský kraj do povedomia a poznania našich blízkych kultúr ako je Česko, Poľsko, Rakúsko…

Iniciatívu a aktivitu doktorandov pri výmene poznatkov z oblasti médií, marketingu a umenia hodnotím veľmi pozitívne. Jedným z najdôležitejších prínosov pre samotných účastníkov je spätná väzba, kritické hodnotenie a pomoc pri spracovávaní dizertačných prác,“ povedala Dana Petranová, dekanka FMK UCM.

http://fmk.ucm.sk/tlacove-centrum/tlacove-spravy/doktorandi-prezentovali-nove-poznatky

Na FMK taktiež oceňujem schopnosť aktívne zapojiť študentov do vedeckých štúdií, ktoré majú medzinárodný nádych spolupráce a výskumu. Odporúčam zhliadnuť video nižšie. Koniec koncov Komenského „škola hrou“ a tak by to malo byť.

J.A. Komenský hlásal, že školská dochádzka musí byť povinná pre každé dieťa, či je bystré alebo hlúpe, bohaté alebo chudobné. Preslávil sa na svoju dobu revolučnými pojmami „opakovanie je matkou múdrosti“ a „škola hrou“. Ústrednou filozofickou ideou J. A. Komenského je myšlienka jednej harmónie ovládajúcej celý kozmos. Komenského filozofické otázky sa sústreďujú na súvislosť zmyslu všetkého bytia.

Tak buďme harmonickí a majme rešpekt pred slobodou vzdelávania a mysle. Nakoľko to, či sme mohli slobodne študovať alebo myslieť nebolo do roku 1989 samozrejmé, ale častokrát ovplyvnené politickým rozhodnutím.

Už bije šesť, spoločný je náš krok,

v práci aj zábave hľadáme zajtrajšok.

oj, my sme FMK, nám patrí zajtrajšok.

http://fmk.ucm.sk/aktualne/novinky/2013/april-2013/oj-my-sme-fakulta-sucastou-spolocneho-vyskumu-s-rumunskymi-instituciami